Yosemite National Park - Reisverslag uit Boron, Verenigde Staten van wendyenerik - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Boron, Verenigde Staten van wendyenerik - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Wendy

23 September 2008 | Verenigde Staten, Boron

Inmiddels zijn we weer op weg naar Las Vegas en overnachten we in een motel in Boron, een kleine 4 uur rijden van Vegas.
De afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht in Yosemite Valley. We sliepen in een canvas tent in Curry Village (erg luxe vergeleken met San Francisco ;)...) wat erg leuk was, heel erg gelachen. We moesten wel alles wat eetbaar was of wat rook (zelfs shampoo, tandpasta, zonnebrandcreme, lippenbalsem e.d.) in een bak buiten onze tent doen die bear-proof was. Allemaal erg bear-aware, maar we hebben niets anders gezien dan herten, wasberen en eekhoorns! (en de sporen van een klein knaagdier dat in de box bleek te komen en stroopwafels en M&M's erg lekker vond) Het eten was echt prima!
Gisteren hebben we fietsen gehuurd en hebben we zo'n 25-30 km door de Valley gecrosst, om vervolgens nog een enorme klim van 300m hoog te maken (pufpuf) naar een waterval die nog niet droog stond (maar uiteindelijk wel een zielig straaltje bleek :)...) Erik klom daarna nog verder naar 500m om dat zielige straaltje van dichterbij te bekijken. Daarna uitrusten!!
Vandaag zijn we, via wat een sight-seeing bleek, naar Mariposa Groove geweest om giant Sequoia's te bekijken. Al met al was Yosemite echt een aanrader!

• 23 September 2008 - 10:52

Angela & Rob:

Hey vakantiegangers,

Jammer dat jullie geen beren gezien hebben.Ook jammer dat de eekhoorns aan de m&m's hebben geknabbelt. Gelukkig is er in vegas een hele grote m&m's winkel waar je weer een voorraad kunt aanleggen. Hoewel ze in de winkel aan de overkant een stuk goedkoper zijn!
    Geniet van de chaos in vegas en veel geluk met gokken!!

Groetjes Angela

• 23 September 2008 - 15:41

Annelyn:

Geen EMDR nodig dus voor een spannende beren-ervaring.... :) Have fun in Vegas! X

Morgen vertrekken we dan eindelijk naar de City of Angels - Los Angeles! Onze reis daarna staat nog niet helemaal vast, maar we willen San Fransisco bezoeken, in een tent bij de beren gaan slapen in Yosemite National Park, gaan gokken in Vegas, de skywalk gaan bewandelen in Grand Canyon, de orka's bezoeken in San Diego om uiteindelijk weer te eindigen in Los Angeles. Uiteraard mogen Hollywood, Disney en Universal niet ontbreken ;) We houden jullie via deze site op de hoogte. Groetjes, Erik en Wendy